انواع انحرافات جنسی
ذهن پویا
وبلاگ شخصی محسن شاکری نسب

خویشتن نمایی Exhibitionism  ( اکسی هیبیتیونیسم )

 در این نوع انحراف شخص بیمار اقدام به نشان دادن آلت تناسلی خود به جنس مخالف بطور ناگهانی می کند .و کوشش برای ایجاد تماس بدنی به عمل نمی آید.بلکه هدف این است که با نشان دادن آلت تناسلی در طرف مقابل ایجاد شرمندگی و سراسیمگی کند .در این حالت فرد بیمار به هیجان و تحریک جنسی دست پیدا میکند و به نوعی ارضاء جنسی دست میابد. این بیماری در زنان به شکل نشان دادن مستقیم آلت دیده نمی شود .بلکه زن بیمار اقدام به نشان دادن سایر قسمت های تحریک کننده بدن خود می کند . شیوع این بیماری در مردان بیشتر می باشد.عریان سازی یا پوششهای نیمه عریان به شکل افراطی از نشانه های خفیف این بیماری می باشد.

  کودک دوستی Pedophilia ( پدوفیلیا )

 این بیماری شاید افراطی ترین جلوه بیماری سادیسم باشد.در این نوع از انحراف جنسی فرد بالغ ، به زور کودکان را مورد تجاوز قرار داده و در مواردی سپس اقدام به قتل کودک میکند.این بیماری بیشرمانه ترین و فجیع ترین عارضه ایست که در جامعه بشری دیده شده است و در آن بی پناه ترین و ضعیفترین فرد جامعه قربانی میشود.

رفتار چنین بیماری به کودکان جنس مخالف محدود نمیشود بلکه این رفتارها در مورد جنس موافق نیز دیده میشود و اصولا نوع همجنسگرایی این بیماری بیشتر شایع میباشد. و اینان در آغاز کار از انواع اقسام حیله ها و شیوه ها برای فریب کودکان استفاده میکند .

  چشم چرانی Voyevrism ( وایوریسم )

 در این بیماری فرد مبتلا با استفاده از موقعیت ها و وسایل یا باتهیه آن موقعیت و ابزار اقدام به تماشای افراد جنس مخالف و یا مناظر آمیزش جنسی دیگران میکند.در اینجا تماس با افراد وجود ندارد .بلکه تماشا و دیدن است که برای بیمار ایجاد هیجان و تحریک جنسی میکند و فرد یا مستقیماً بوسیله این صحنه ها یا با تمسک به آنها و خود ارضایی به اوج لذت می رسد.

این بیماری در مراحل خفیف به دلیل محرومیت های جنسی ،اقتصادی ، فرهنگی می باشد.و با بهبود شرایط این علائم از بین میروند.

اما در مراحل پیشرفته قابل توجیه نیست.

  مبدل پوشی  Transvetitism   ( ترانسوتیتیسم )

 این انحراف در هر دو جنس دیده میشود و فرد مبتلا به این بیماری با پوشیدن لباس جنس مخالف و تقلید آرایش و رفتار و کردار جنس مخالف به ارضای میل جنسی خود میپردازد.در مورد علت این انحراف بین روانشناسان اختلاف نظر وجود دارد .و دلائلی زیادی برای این انحراف ذکر شده است.

 شی دوستی  Fetishism (فتی شیسم )

 این بیماری در جنس مرد بیشتر شایع است و فرد مبتلا از اشیاء زنانه و یا اعضای غیر تناسلی زنانه جهت ارضا یا تحریک یا انزال استفاده می کند .این اشیا یا اعضا برای فرد بیمار نشانه آلت تناسلی جنس مونث به حساب می اید.

اشتغال فکری فتی شیت بیشتر به اشیا زنانه مانند لباسهای زیر و رو ، مو و ناخن ، اعضا بدن مثل ساق پا ، ران، باسن ، سینه و .... می باشد .

البته در اغلب موارد این بیماری با انجام آمیزش جنسی از بین می رود.

 دگر جنسی Genderidetity disorder

در این بیماری فرد مبتلا خود را دارای هویت جنسی متفاوت با واقعیت می داند. یعنی اگر مرد است خود را زن و اگر زن است خود را مرد تصور می کند .و در نتیجه در رفتار و کردار و پوشش و آمیزش نقش مورد تصور خود را بازی می کند .

علت این بیماری را در کودکی فرد جستجو می کنند .والدینی که به کودک پسر خو لباس دخترانه میپوشانند و بالعکس .از این بیماری غافل هستند.

 حیوان دوستی zoophilia   ( زوفیلیا )

 

این بیماری در افرادی که با حیوانات سر کار دارند بیشتر دیده می شود .در این بیماری فرد مبتلا از ملامسه و آمیزش با حیوانات لذت میبرد .و بیشتر از حیوانات اهلی برای رسیدن به اوج لذت استفاده میکند این بیماری بیشتر در زنان شایع است و زنان بیشتر از حیواناتی چون سگ ، اسب، الاغ، خوک، .... و در مردان مرغ ، اسب، گاو، گوسفند....

تحقیقات مشخص کرده است که زنانی معتاد به این بوده اند که سگ آلت آنها را بلیسد و با آنها رابطه جنسی داشته باشد.

 دگر آزاری Sadism ( سادیسم )

 هر نوع دیگر آزاری و مردم آزاری را سادیسم می گویند اما این کلمه بیشتر در انحراف جنسی به کار میرود .و به حالتی گفته میشود که شخص منحرف در موقع عمل جنسی و آمیزش طرف مقابل را مورد آزار و اذیت بدنی قرار می دهد و این عمل شخص را به نهایت لذت جنسی میرساند.

تمایلات سادیستیک بسیار شایع هستند ولی سادیسم افراطی و شدید یک بیماری محسوب میشود و خطرناک میباشد و باید فرد تحت درمان قرار گیرد.

یکی از انواع سادیسم تجاوز به عنف مبیاشد.در این حالت شخص متجاوز از حالت ها و حرکات جسمانی زن که از روی درد و رنج میباشد حالت انزال زنانه را تجسم کرده و به اوج لذت جنسی میرسد.

مردانی که زنان خود را کتک میزنند نمونه ای از تیپ های سادیستیک می باشند.

 خود آزاری Mascochism ( مازوخیسم )

 نام این بیماری از نام نویسنده اتریشی : فون ساخر مازوخ گرفته شده است.

این نویسنده در کتابهایش از زنانی سخن میگفت که در هنگام آمیزش جنسی طالب خشونت و آزار هستند .و کلاً این افراد در حین عمل جنسی با آزار خود ارضا می شوند.

اقدام به خود زنی یا خود مجرم بینی نیز از انواع این بیماری هستند.

 همجنس بازی  ) Homosexuality هموسکسوالیتی )

 در بعضی کشورها این پدیده را رسمی شناخته اند .اما در بیشتر دنیا هنوز این پدیده یک بیماری محسوب میشود.

از خصائص این بیماری میل به همخوابگی و آمیزش با جنس موافق می باشد.

در زنان بدلیل اینکه نمیتوانند از نظر عملی هم آغوشی و رابطه جنسی کامل را تجربه کنند ارضا میل جنسی و رسیدن به اوج لذت با تحریک اعضاء بدن صورت میگیرد و به مرور میل به جنس مخالف به کلی در این زنان از بین میرود.

 منبع: دانستنیهای جنسی 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 11:16 :: توسط : محسن شاکری نسب

درباره وبلاگ
محسن شاکری نسب# مشاور# رواندرمانگر# نوروتراپیست# مدرس دانشگاه# عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور# عضو انجمن روانشناسان ایران# مدرس کارگاههای توانمند سازی روانی اجتماعی# درمانگر اعتیاد# گروه درمانگر# انتخاب رشته کنکور# برنامه ریزی تحصیلی# بجنورد# خراسان شمالی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شخصی محسن شاکری نسبو آدرس mohsenshakerinasab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 7225
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1